17 Ocak 2021 Pazar

AY ADASI VE AHMET DOĞRU













Gülbey Gönüllü 


Bundan yıllarca önce bir delikanlı selam verip giriyor Güneysu bürosuna. Daha sonra defterler dolusu şiirlerle geliyor. Bunları koyuyoruz sanat eleğine ve başlıyoruz sallamaya. Çok az kalıyor eleğin üzerinde. Ahmet Doğru hem gayretli hem kabiliyetli; kısa zamanda eleğin ölçüsünü öğreniyor. Günler, aylar geçtikçe eleğin üzerinde kalan şiirler çoğalmaya başlıyor.

Aradan yıllar geçiyor. Gazi Üniversitesi'nde mastır yapan Ahmet Doğru, elinde bir şiir kitabıyla selam veriyor Güneysu'ya bu sefer. Kitabın adı: Ay Adası: pırıl pırl güzel bir kitap.

Kitabın ilk sözünde:

“yeni suretini çiziyorum alemin

ortaya tuhaf bir şey atmadım

beni bu kadar öne çıkarmama kızmasınlar

söyle onlara beni ben yaratmadım" diyor.

Son sözünde ise:

"dağınık saçlarımın yarısı hasret yarısı gurbet 

geçen her günüm aslında bir yığın gamdır

gülümsemelerim objektiflere böyle kaygısız

sahte olsa bile zamandan intikamdır" 

diyor. Bu ilk ve son sözlerin arasında neler mi var? Onu da ancak kitabı okuduğunuzda görürsünüz güzel insanlar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÜNDÖNÜMÜ ŞİİR SORUŞTURMASI

Gündönümü Dergisi: Medeniyet ile barbarlığın mücadele ettiği Dünya’da şiir gerekli mi?   AD: Medeniyet ile barbarlığın savaşa tutuştuğu...